Farmor Titti och farfar Bobbo


Idag kände jag för att ta en promenad på ett ställe jag inte besökt på ett riktigt bra tag. Jag åkte ut till Djursholms kyrkogård för att hälsa på farmor och farfar. Har tänkt en hel del på dem på senaste tiden. Det är en så vacker kyrkogård med stora ekar och mycket vildblomster. När jag kom dit sken solen. Jag var alldeles ensam där, eller var jag det, och det var väldigt mysigt. Tog ett tag att hitta graven, men till slut fann jag den framför en ek, i skuggan av ett hasselträd.

Kyrkogårdar måste ju vara den bästa källan för inspiration till berättelser och böcker. Varje namn på varje gravsten väcker associationer och får ens tankar att börja spinna. Friherrinnan bla bla bla och byrådirektören lalala. När jag ska skriva min bok, för det sägs ju att vi alla har minst en inom oss, så ska jag börja där.



Kommentarer

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0