Min kusin ut på stora äventyr



Imorgon åker min kusin till Australien på ett års high school exchange. Så spännande! Jag var i Auckland ett år så jag vet vad hon har framför sig. Pratade nyss med henne för att önska trevlig resa och lycka till. Hon lät väldigt lugn och verkade ha läget under kontroll. Lite nervös så klart, men det är ju bara härlig nervositet. Förväntansfull och laddad. Hon hade inte börja packa än. Jag kan säga att jag hade packat minst en vecka innan jag skulle åka.

Ett utbytesår är så kul. Nya människor, ny kultur, ny vardag, nya rutiner, ny väg till skolan, nya favoritflingor (ja ja jag vet att Nestlé mm rule the markets), nya mataffärer, nya klädesmärken, nya tankar, nya erfarenheter. Jag vill åka igen!

Jag har fortfarande kontakten med min värdsyster och min närmaste vän där nere. Och tack vare Facebook har jag lyckats hitta några kiwis från min tid där. Skitkul!

Bon voyage!




Kommentarer

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0