Go Sweden


Idag fick jag sova extra länge, för idag är det Sveriges Nationaldag. Varje år denna dag infaller tänker jag på vad det innebär för mig. Jag är stolt över Sverige. Inte i närheten av allt - men mycket.  Jag bor i huvudstaden och fylls av nöjdhet varje gång jag ser ut över stockholm.

Det är mycket prat i media om att vi svenskar är dåliga på att fira denna dag. Eftersom det är det snacket som går så känns firandet påtvingat. Vi svenskar är tråkiga som inte firar, nu ska vi minsann visa alla - hysteri uppstår.

Jag började dagen med en härlig svensk frukost - ägg och kaviarmacka, kaffe och fil med jordgubbar. Hinner aldrig äta ordentlig frukost på vardagarna.  Jag satte på tvn för att inta denna frukost och överallt pratas det om att det är Sveriges nationaldag. Svenska flaggor pryder tv-rutan på flertalet kanaler.

Allt jag vet är att  jag ska ut i solen idag. Jag är ingen soldyrkare men har ju suttit och tittat på den genom persiennerna på jobbet  i flera dagar. It's been calling me.


Kommentarer
Postat av: Crazypill

haha, hello Pill!

2007-06-06 @ 14:23:32
URL: http://crazypill.blogg.se

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0