Gul och blå


Frida Muranius var på TV 4 morgon i morse och uppträdde med sin omdiskuterad låt "Dunka mig gul och blå".

Första gången jag hörde den trodde jag inte att det var sant. Vad är det hon sjunger om och vill hon verkligen det hon sjunger om. Min direkta association till frasen dunka mig gul och blå är att bli slagen.. Men visst det kan ju  tolkas på olika sätt. Frida själv tyckte inte det var så farligt - hon menar många tjejer kan väl känna att de vill bli påsatta riktigt ordentligt  när de är ute på jakt på puben.

Bra är det väl för Frida att låten fått sådan bemötande, eftersom hon ska släppa sin skiva om en vecka.

Jag personligen känner obehag när jag hör den. Tyvärr har jag haft den i huvudet hela dagen. Vilken text att gå och småsjunga på!



Kommentarer

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0