Stepp battle på vita duken


Jag och syrran var och såg Stomp the yard igår. Stora dansfilmfantaster som vi är, har vi länge planerat att se den. Har försökt undvika recensioner, men fått ta del av en och annan negativ kommentar.

Filmen handlar om DJ som efter några tragiska händelser får flytta till sin morbror och moster för att få bukt på sitt liv. Han flyttar från hiphop battles i NY till stepptävlingar i collegemiljö. Och visst finns det en tjej med i filmen. En tjej, April, som redan är upptagen, men som om det ska stoppa huvudpersonen i filmen.

Har ingen koll på steppkulturen som filmen utspelar sig i. Mycket rena moves, taktfasta gruppkoordinationer med mycket rytmer.

Ett plus får den för att den fick mig att sitta i stolen och rycka i takt till musiken. Några riktigt schyssta moves.
Ett plus för att den fick mig, och stora delar av salongen att skratta ibland. Ne-Yo får spela komikern i filmen.
Ett minus för den corny-a sekvensen med Heritage Hall.
Ett plus för att det inte är helt fula killar att titta på.
Ett minus för att filmen utspelar sig på Truth University. Vem döper ett universitet till sanningens universitet. Kom igen!
Ett litet minus för musiken. Visst helt ok, men inte så att man går därifrån och musiken fortsätter spela i huvudet. Tycker det är ganska viktigt med dansfilmer.


Filmen får totalt:
image11

Den kommer att inhandlas till min dansfilmssamling!





Kommentarer

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0