Amatörläsare


Jag läser inte böcker. Tyvärr. Jag önskar att jag var en sådan som bara måste läsa lite innan jag går och lägger mig och tar mig igenom böcker lätt som en plätt. Men jag läser inte. Inte ofta i alla fall, kanske 3-4 böcker om året.

Nu har jag däremot precis avslutat en bok. Så synd att när jag väl läser, så läser jag en bok som jag i slutändan kan konstatera att jag inte tycker om. Det var Fågelbovägen 32  av Sara Kadefors. Men det är ju inte så att jag kan sluta läsa boken då jag tagit mig igenom halva, för jag läser ju så sällan.

Flera gånger i boken har jag irriterat mig på huvudpersonens handlande och dumma resonerande. Gick inte att leva sig in i. Samma sak hände med Parfymen, men det är kanske inte så konstigt. Men där blev jag så förbannad att jag la in boken i hyllan efter att ha kommit halvägs. Är det ett bra slut på den eller?

Vad ska jag läsa härnäst?



Kommentarer
Postat av: Ida

jag tycker du ska läsa böcker av Dennis Lehane...
otroligt bra böcker.. deckare.. dom är bra skrivna, lätt lästa och lite komiska i bland...

om du ska läsa en bok på slutet av året så välj en drin före kriget av honom.. otroligt bra!!

2007-11-23 @ 11:57:25
URL: http://Bjerkansdotter.blogg.se

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0