En gång om året tradition


En gång om året brukar jag äta krabba. Denna gång var det med min syster. Vi gick ner till Fiskeläget i Hötorgshallen efter jobbet i fredags och inhandlade var sin krabba, hovmästarsås smaksatt med pepparrot samt en flaska vitt vin (minns ju inte namnet, men druckit det förut - gott).

Det var den ljuvligaste krabban jag någonsin ätit. Jag ville inte att den skulle ta slut.
Kanske faktiskt måste bli två eller tre gånger om året istället för en.

Hade ingen tång eller nötknäppare så hammaren fick åka fram men det fungerade finfint.

Lärde mig idag att krabba helst ska ätas under månaderna som slutar på -er. Det är då de är som godast.


image33



Kommentarer

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0