Gyllene klänningen


När jag var yngre hade jag en bok som jag älskade att bläddra i. Det var en tjock bok om film genom tiderna. På framsidan var det en bild på Ingrid Bergman och Humphrey Bogart och på baksidan - Greta Garbo.

På sida 305-306 i boken var min favoritbild. Deborah Kerr - i "The King and I". Hon stod i dörröppningen i det stora palatset iklädd en guldklänning. Sån ville jag också ha. Jag ville också dansa runt i en guldklänning. Jag undrar hur många gånger jag har tittat på den bilden och drömt mig bort.

Idag har damen med guldklänningen gått bort.
Måste leta fram boken.


image43




Kommentarer
Postat av: Emilie

Laste du min kommentar till ditt forra inlagg eller ar detta bara ett oerhort lustigt sammantraffande?

2007-10-19 @ 12:48:13
Postat av: Vero

Ja, jag läste det och kände att det förtjänade ett inlägg! kraaaam

2007-10-19 @ 12:56:43

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0