Veckans filmer

Denna vecka har det blivit två filmer än så länge. I måndags såg jag Kärlekens slöja (The painted weil) med Edward Norton och Naomi Watts (som båda står som producenter för filmen). Jag såg reklam för den här filmen när jag var i England i mars och har gått och laddat inför den. Tyckte den såg så vacker och spännande ut. Men jag blev besviken. Det är en story som de hade kunnat göra så mycket mer med. Det saknades intensitet, det gick stundtals alldeles för fort fram och det kände som att de inte riktigt nådde ända hem med den. Edward Norton är en favorit och han gör ett bra jobb även här.

Den andra filmen a A good year. Det är en liten romantisk komedi om pengahungriga superkarriäristen Max Skinner (Russell Crowe) som ärver en vingård i Frankrike och får med detta stora chateau en wake up call och börjar omvärdera sitt liv. Har lite svårt att se Russell Crowe i den här rollen. Däremot så spelar Freddie Highmore (tidigare sedd i bland annat Finding Neverland) Max som ung mycket bra och favorit rollfiguren är bästa vännen Charlie spelad av Tom Hollander  (tidigare sedd som Mr Collins i Pride and Prejudice). Ibland blir det  hela lite flamsigt och tramsigt.

Inte supernöjd med någon av filmerna helt enkelt och de får 3 chillpills var.

image31image32

Kommentarer
Postat av: Akinnah

Bra med lite filmtips! Älskar film och är så glad över Norrköpings filmfestival denna vecka :)

2007-10-11 @ 15:13:48
URL: http://akinnah.blogg.se

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0