Det här med kroppar alltså


Satt utanför träningssalen på friskis igår och tänkte på det här med kroppar. Det finns inte många som har snygga kroppar. Kanske inte kan utgå enbart från friskisbesökare för min studie men ändå. Jag tror jag såg en snygg kropp under mina 20 minuter av studerande. Även de som är smala (något som jag gärna skulle prova på själv) är ju inte snygga i kroppen. Ingen häck, inga bröst, konstiga former, taskig hållning, putar lite här och putar lite där. Det är fan så svårt att få en riktigt snygg kropp. Det hela handlar om proportioner. Och tänk vad alla jobbar hårt på det. Och tänk vilka krav alla har på sina kroppar.

Gick därifrån och tyckte bättre om min kropp. Och det är väl bra att det händer ibland :-D

Nej, jag tror att man (läs jag) ska lägga om fokus till att motionera för bättre hälsa och inte för att komma i en mindre klädstorlek. De går ju hand i hand men jag tror det är bättre för lilla hjärnan.



Kommentarer
Postat av: Tyra i Vaxholm

Jag vet....till och men Hellner sa att det var OK

2008-02-26 @ 17:46:42
URL: http://waxholm.blogspot.com

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0