Oh Mamma Mia vilken filmhelg


Som jag nämnde i ett tidigare inlägg var det mycket film planerat denna helg.

Fredagen misslyckades vi kapitalt med filmvalen:

Americanizing Shelley - Ok, vi får väl skylla oss själva som väljer en film med den titel. Vi tänkte lätt indisk/amerikansk komedi. Den ligger tvåa på min ABSOLUT SÄMSTA FILM JAG SETT lista. Etta ligger American dreamz med Mandy Moore och Hugh Grant. Jag ska hålla mig borta från filmer med america i titel helt enkelt.

Cup of love - Kallades för den nya Love actually men var inte ens nära. För trög. Morgan Freeman var med och det höjde filmen något. Jag har konstaterat att han är bland mina favoriter bland manliga skådespelare. Hans röst är helt otrolig.

Vi valde att klämma in Step Up 2 som vi båda sett förut. Den innehåller en av de bästa dansscener som finns. Grym!

Lördagen inleddes med In the Land of Women med Adam Brody och Meg Ryan.  Mycket bättre än fredagens två första filmer. Mysig film!

Sen var det ju dags för Mamma Mia på bio med familjen. Jag är ingen större fan av Abba men tyckte att låtarna blev bättre när de var del av en handling. Jag kan säga att jag blev positivt överraskad av filmen. Jag både skrattade och grät.

För att avsluta filmhelgen såg jag igår den vietnamesiska filmen Doften av grön papaya. Väldigt vacker film. Och väldigt fåordig - de pratade nästan ingenting, men det behövdes inte. Den gav mig ett stor lugn. Om något, kanske ett lite väl avkapat slut.

Sex filmer på en helg - härligt härligt.






Kommentarer

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0