Kiwisyster på besök

Har haft besök i helgen av Renee, som var min värdsyster i Nya Zealand för 10!!!! år sedan. Hon var här i helgen med sin amerikanske fästman Fil. Jätterolig helg med bland annat Strandbryggan, promenader, Icebar, Nordic Light bar, sillunch och båttur Vaxholm-Stockholm på agendan.

Men jösses vad med frågor om Stockholm och Sverige de hade. Frågor som jag verkligen intehar koll på - skatter, industrier, folkmängd, byggnader. Jag skämdes lite. Undrar var jag ska börja för att få koll på sånt.

Det var komiskt när vi satt på Strandbryggan och spana in människor. Det är ju en vis typ av människor som hänger där. Fil konstaterade snabbt att de flesta hade backslick. Sjukt mycket snygga solbrillor. Ett plus till musiken.

De tyckte att Stockholm var så väldigt rent. Sedan tyckte de att det var härligt att det var många mammor ute med sina barnvagnar. De konstaterade att staden var tillgänglig för alla vilket de inte upplever i London där de bor.

Underbart väder bjöd vi på också. Vi gjorde ett bra intryck på dem och de kommer säkerligen tillbaka. Eller det är ju självklart, jag är ju här :-D




Kommentarer

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0