Lev längre lycklig

I Metro idag har de en artikel om en studie som visar att lycka kan förlänga livet med upp till 10 år.

Artikel inleds med Är du en av den som brukar gå runt och vissla på 80-talshitten Don't worry be happy? Fortsätt då med det, en ny studie visar att lycka kan förlänga ditt liv.

Jag kan säga att jag skulle då aldrig dra likhetstecken mellan att vissla hitten Don't worry, be happy och lycka. Jag skulle nog snarare säga att det är ett försök till att se livet från en ljusare sida om man börjar sjunga den låten för sig själv.



Kommentarer
Postat av: Tyra

Always look on the bright side of life....tadam vissling, vissling Det var just det jag gjorde ett inlägg om tidigare i veckan.

2008-10-09 @ 14:49:37
URL: http://waxholm.blogspot.com

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0