Ali Baba och lila bussar




Nu har jag precis kommit hem från en snabb visit i mitt gamla älskade Örebro. Har ju bott där i cirka 5 år. Betydelsefulla, minnesrika år av mitt liv. Det var jätteroligt att vara tillbaka. Jag var där på en mycket givande kurs. Ett stort mission under mitt besök var att inhandla bosniskt bröd från Ali baba. Mission accomplished!

Varenda lediga stund gick jag ut på stan och gick i butikerna och på gatorna. Idag på lunchen sken solen och det var så vackert. Slottet stod kvar där mitt i Svartån och såg lika ståtligt ut som vanligt. Örebro är verkligen så fint med ån som rinner igenom. Jag gick förbi gamla lägenheten, Strömpis, Klaras (P2). Väldigt roligt. Tyvärr kom jag inte upp till Universitetsområdet denna gång så det får bli nästa vända.



Det mesta var sig likt, några  restauranger och klubbar hade bytt lite namn. Den största förändringen var de lila bussarna. Hur kan de gå och byta bussfärg nu när jag har flyttat. Till en av mina favvofärger.






Kommentarer

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0