Rise n' shine

I ett antal veckor har jag och min kära grannen varit ute och promenerat på vardagsmornarna. Kl 6.15 möts vi, nyvakna, osminkade och granna.  Vi kör två varv runt Lötsjön varje morgon och det är jättemysigt. Mitt i sjön finns en fontän som sätts igång kl 6.30 och innan dess ska vi ha hunnit ett halvt varv runt sjön. Det är skönt att få komma ut i friska luften och kul att snacka. Vid sjön händer det mycket och vi är inte ensamma i spåren. Nu börjar man känna igen folk som man går förbi varje dag. Det finns även en massa fåglar att titta på - änder, kanadagäss, trutar, svanar, sothöns. Och just nu har de små kids runt omkring sig. Så söta.

När jag väl kommer hem efter promenaden vid sju-tiden så blir morgonen mycket bättre, för att jag är pigg. Jag gör iordning mig i lugn och ro samtidigt som jag kollar in TV4 morgon och The voice. Väldigt harmonisk start på dagen! Det är tur att jag har min grannen där, annars hade jag nog legat kvar i sängen och gått miste om allt det fina.







Kommentarer

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0