Barnet i mig

Nej jag är inte gravid. Med rubriken och följande inlägg tänkte jag på barnsligheten i mig själv.

Idag fyller jag år. 29 år närmare bestämt. Jag har haft en toppendag hittills. Igår sa jag till min kollega att när jag var liten brukade jag alltid ha nedräkning, minst en vecka innan min födelsedag. Men nu kom den bara helt plötsligt utan att jag har tänkt på det speciellt mycket, förutom för att planera festligheter.

Fast i morse vaknade jag klockan 4.23, med lite pirr i magen  och tänkte "jippi idag är det min födelsedag, nu ska vi fira mig". PRECIS så som jag gjorde då jag var liten. Jag fick ligga där och vänta och vänta tills någon kom och sjöng för mig.

Jag sa väldigt tydligt till Super M igår att det är tradition i min familj att man på sin födelsedag ska väckas av skönsång och att det i år inte fanns några undantag. Så imorse när jag låg där och väntade på sången, klev han upp, kopplade in dator till ljudsystemet och satte på en Happy Birthday version han hade hittat på You Tube. Vissa människor sjunger bara inte helt enkelt och jag tyckte att det hela var lite gulligt. Så vem vet, kanske en ny tradition har väckts idag, You Tube uppvaktning på födelsedagen.

Jag älskar att fira. Och nu ska vi fira mig, och fortsätta med det i dagarna tre. Suveränt! (oj det ordet använder jag för sällan - SUVERÄNT!)



Kommentarer

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0