Pirogerna för sig själva



Pirogerna förtjänar ett eget inlägg. För några helger sedan var jag på Goda Köket mässan. Där hade Allt om Mat en tävling där man kunde vinna en vinresa till Italien. Tävlingen gick ut på att man skulle dela med sig av sitt bästa matminne på en resa. Det har ju jag så otroligt många yänkte jag och jag gick där fram och tillbaka på mässan med talongen i handen och kunde inte välja. Det första jag kom att tänka på var pirogerna jag ätit helgen innan i Warszawa. Men kan det verkligen vara det bästa minnet tänkte jag. Pirogerna ville bara inte försvinna ur huvudet på mig så jag skrev: "Mitt senaste oförglömliga matminne var på en restaurang i Warszawa som heter Kockarna. Min vän hade talat hela dagen om deras piroger. Piroger tänkte jag - torrt och tråkigt. Men ack så fel jag hade. Enastående!"

OCH JAG VANN! Så i april får jag möta våren i Italien och Frankrike och prova lite vin. Kanske ska damma av böckerna från 5 poäng Dryckeskunskap i Grythyttan.

Här är pirogerna, inte alls som jag föreställt mig dem, men såååå goda:








Kommentarer

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0