Massa brysselkål och inget skål

Brysselkål, alltså, det är bra grejer det. Har alltid trott att jag inte tycker om brysselkål, men det det är ju jättegott. Smakrik, fin konsistens och passar till en massa saker. Igår laga min Super M en sagolik middag till mig och några vänner. Jag fick hjälpa till på ett litet hörn. Kalkonklubba som kokats, stekts och körts i ugnen med Marios matvete. I matveten hade han bla gula linser och lök. Till detta brysselkål och morötter samt en lingonspetsad rödvinssås (det fick jag bidra med). Jättegott blev det.

Och det där med inget skål? Jo, jag har bestämt mig för att köra vita dagar ända fram till jul. Det är lite av en utmaning eftersom jag har massa roliga aktiviteter uppbokade med vänner och familj, men det ska gå.


Kommentarer

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0