Havet är djupt

Jag älskar att vara i vattnet - att bada, snorkla och dyka. I flera veckor har jag kommit på mig själv att sakna att vara under ytan. Av någon konstig anledning, mer än vanligt.

När jag var i Thailand senast gjorde jag några dyk och jag har en minnesbild därifrån som har etsat sig fast på näthinnan och som dyker upp med jämna mellanrum. Det var då jag träffade en liten cloudfish, som Nemo, på havets botten. Han simmade i trianglar över en havsanemon och vaktade den som sin egna lilla skatt.

Jag saknar havet. Jag vill tömma bcd:n och bara börja sjunka.

Ikväll ska jag gå och se Oceans, för att försöka stilla min saknad något.


Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-07-20 @ 02:49:56
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0