Fattiga Riddare


Till frukost idag har jag lagat fattiga riddare. Super Mario har aldrig provat det, och jag kan säga att det gick hem. Lite farligt kanske, då man får inte äta det för ofta, inte det nyttigaste kanske.

Receptet jag använde:

2 ägg
2 dl mjölk
3 msk mjöl

tunna skivor vitt bröd


Till detta kan man ha lite olika grejer. Jag dukade fram socker, kanel, lönnsirap och citron.

Detta med en cappuccino. Härlig start på dagen.

Googlade lite för att hitta var namnet kommer ifrån, men hittade ingen bra förklaring. Hittade däremot ett lite halv pervers recept på rika riddare på Wikipedia. Blev proppmätt bara av tanken på dessa megarika riddare:

Enligt ett äldre svenskt recept på rika riddare så bredar man ena brödskivan med mandelmassa och den andra med äppelmos. Sedan slår man ihop skivorna och doppar dubbelsmörgåsen i grädde, vänder den i skorpsmulor och steker den i smör, innan man serverar den varm med socker.


 


Kommentarer

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0