Kexens konung


I fredags var jag alldeles för trött för att laga mat men ville ändå köpa något gott för att fira kureringshelg och löning. Det blev ost och vin. Lite taleggio, lite xx-lagrad primadonna, getost, Graham Beck och sist men inte minst (nästan höjdpunkten) Bornholmske Rugkiks.
 
image44

Bornholmske Rugkiks är de godaste kexen jag någonsin smakat. Åt dem för första gången i somras på segelbåten. De är ljuvliga. Perfekt hårdhet, härligt fina små skikt och en fin smak av kummin. Jag skulle kunna äta hela paketet, bara som de är. De går bra till ost och vin eller till en kopp te.

Hoppas att de kommer att finnas för alltid.
Testa dem!!! Finns i en välsorterad mataffär nära dig ;-)



Kommentarer
Postat av: Emilie

Ååååå de är verkligen super-bäst! Jag skulle behöva ett paket nu på fredag. Jag ska på Cheese and Wine night hos Rina (japanskan) :) Hon har samlat några likasinnade entusiaster i sin vänskapskrets. Jag tänkte göra egna ostkex och ta med mig istället. Ska bli underbart gott och roligt! xx

2007-10-29 @ 18:49:56
Postat av: Dan

Wow. Det där lät gott minsann, måste prova.

Japp du skulle sett mig på scenen, A sight for sore eyes, minst sagt... ;=) Och jo, allt är bara bra, jobbar å står i. Jätteroligt på mitt nya jobb!

Hoppas att allt är bra med dig
Kram kram

2007-10-30 @ 07:42:01

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0