Blubb blubb blubb in the tub tub tub


Precis hemkommen från en avslappnande dag med brudarna på Centralbadet. Lite bad, lite bastu, lite solarium. Så skönt!

Måste dock erkänna att jag har lite svårt för gemensamma bad. Kommer ihåg en historielektion på högstadiet där läraren berätta om Ibn Fablóns skildring av vikingarna. Hur de var sånt konstigt folk som badade i stillastående gemensamt  vatten. Så orent. Tänker på det varje gång jag är på badhus. Och hur mysigt är det egentligen att krypa ner i en bassäng på 15 kvm när det redan ligger 15 personer och guppar där. Inte så värst mysigt enligt mig.

Men nu ska jag fortsätta relaxa här hemma.



Kommentarer

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0