We were in Warszawa




I början av oktober var jag och tjejerna i Warszawa. En mycket mysig helg med massor av god mat och intryck. Diana bor väldigt fint där nere, så vi slagga hos henne och hade vår alldeles egna Warszawa expert. Första kvällen var vi på en restaurang nere i gamla stan.
 


 
Kolla in alla blommor de hade utanför restaurangen. Det var vanligt förekommande.
Fint tycker jag, väldigt höstigt.


Som vanligt så är det maten som fastnar i mitt resminne och den kvällen åt jag åt ljuvlig lamm. Efter middagen blev det drinkar högst upp på Marriott hotell. Perfekt bar att besöka om man vill se hela Warszawa from above, även om det var lite mörkt när vi var där uppe.

Lördagen startades med brunch följd av en tur till ett outlet utanför stan. Det tog ett tag att hitta och när vi väl kom dit var vi definitivt inte ensamma. Det var proppfullt med folk. Jag har så svårt att shoppa när det är för mycket folk runt omkring mig. På kvällen var vi och åt på u Kucharzy som betyder Kockarna. Denna restaurang är väl värt ett besök när man är i Warszawa. Den ligger i ett gammalt hotellkök med svart-vitrutiga golv och vitkaklade väggar. Köket och arbetsplatserna är öppna så att man kan se när maten lagas. Den mat du beställer kommer de till bordet med på en vagn och lägger ut på tallriken.


På söndagen var det dags för brunch igen på en jättesöt liten restaurang. Med menyer enbart på polska. Tack tack igen för att Diana var med oss. Sån lyx!




Sedan såg vi oss omkring i gamla stan och var på the uprisning museum. Väldigt snyggt museum men jag önskade nog att jag hade lite mer grundkunskaper om staden under andra världskriget, för att kunna ta in allt.

Jag älskar att upptäcka nya städer och det var en underbar helg. Jag rekommenderar verkligen en resa dit. Kanske inte med Wizzair som ställde in sitt flyg hem till Stockholm. Vi fick åka till Malmö och ta oss hem därifrån. Men det är väl risken man tar när man väljer att fluga med ett billigt bolag. De hanterade det väldigt dåligt.








 



Kommentarer

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0