Stolt mamma

Det här utkastet skrev jag 2011-09-06 men det publicerades aldrig:
 
Det var länge sedan jag skrev. Jag har blivit mamma. Japp, den 10 augusti kom vår dotter till världen. Hon är bedårande, finast i världen faktiskt.

Jag har inte skrivit någonting på bloggen om graviditeten, det kändes inte rätt. Den har varit bra, inga komplikationer. Förlossningen - inte skoj, men nu är det över och hon är här.

Nu sitter jag här i soffan, föräldraledig. Min dotter ligger och sover. Jag är mamma. Det känns fortfarande helt overkligt men så rätt. Så underbart. Tänk att jag är ansvarig för det lilla underverket. Jag och pappa Mario. Han är så bra med henne, och jag är övertygad om att han kommer att vara en fantastisk pappa.

Stort ansvar. Svårt att förbereda sig för den uppgiften och det känns lite läskigt att man tar det som det kommer. Jag undrar hur många googlesökningar jag har som delvis innehåller orden gravid eller nyfödd.

Jag längtar efter att hon ska bli äldre samtidigt som jag hela tiden intalar mig själv att skynda långsamt. Njut av varje minut med henne. Åh vi har en spännande tid framöver. Nästan varje dag händer det nya grejer. Idag tittade hon på mig och gav ifrån sig ett litet ljud. Inte ett skrik eller gnäll. Som om hon snackade med mig. Jag smälte.

Och oj vad det har hänt saker sedan dess. Nu nästan tre år senare är jag tvåbarnsmor. Mamma till två helt underbara flickor. Jag brukar komma tillbaka till min gamla blogg ibland och läsa den som en gammal dagbok. Tänk vad tiden går fort. Tvåbarnsmor. Vilken lycka och tacksamhet jag känner idag.
 

Trackback
RSS 2.0