Mycket att ta igen


I helgen har jag haft en riktigt filmorgie. Har ju inte suttit framför dumburken på två veckor. Så, för att mina ögon skulle få återuppta den kvadratiska formen som de är så vana vid stegade jag ner till Buylando och hyrde lite filmer. 4 på lördagen - 3 på söndagen. Men jag har några kvar hemma att se - Underbara älskade, Livet runt 35 och Lantana.

De filmer som jag har sett under helgen är (någorlunda rangordnade från bra till mindre bra):


Illusionisten - gillade den, Edward Norton är bra som alltid. Men förstod lite för tidigt vad som skulle hända.

Notes of a Scandal - annorlunda story. Judy Dench är grymt bra och lite creepy, Cate Blanchett är bra och vacker.

Miss Potter - söt film om skapare till bland annat Peter Rabbit. Renee Zellweger och Ewan MacGregor i huvudrollerna - diggar dem båda.

Rent
- Rockmusikal inspirerade av La Boheme "fivehundredtwentyfivethousandsixhundred minutes tralalalala"

Summer of Love
- två tonårstjejer som hittar på det en och det andra i en liten engelsk by - udda men bra

True Women
- (vill inte riktigt erkänna denna) - western med Angelina Jolie i en av huvudrollerna. Underhållande medan jag tvättade.

Så om ni undrar varför jag inte skrivit på ett tag så är det för att varit busy, very busy.


image28




Kommentarer
Postat av: Jennie

RENT är den enda jag har sett, men det var väl sådär

2007-08-23 @ 16:49:56
URL: http://wennie.blogg.se
Postat av: Tyra

Det låter jätte skönt! Mycket att ta igen...Hm..som man bäddar får man ligga, själv har jag då klippt upp 3 tankar bensin, krattat tomten 2 ggr, dammsugit, tvättat golv o toaletter o kläder o alla lakan/handukar etc. etc. efter semestern, strykit, rensat runt huset, räfsat, vattnat, bakat, lagat mat inför helgen, svabbat av några fönster, rensat i trädgården, växthuset.....och sett en film som var nice...men vad hette den...? Jo hur var det skulle du dansa i höst?

2007-08-24 @ 14:16:03
URL: http://waxholm.blogspot

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0