The Police i Globen


Precis hemkommen från en konsert med The Police i Globen. Min arbetskamrat har gått runt och klargjort för mig hela dagen att jag egentligen inte förtjänar att närvara vid konserten då jag endast kunde tre låtar av dem. Men jag tyckte det var jättekul!

Mest minnesvärda låten för mig måste nog vara Roxanne. Dels för att det var en av de låtar jag faktiskt kunde och dels för att det var schysst röd belysning som etsat sig fast i mitt minne. Även för att det var den sista låten av spelningen  (innan de kom tillbaks för två encores) vilket innebar att de eskalerade och det blev ett härligt tryck. De spelade ett par låtar som jag inte kände till och kan därmed inte dela med mig av namnen men jag tyckte var riktigt bra. Ibland kändes det nästan som lite reggae vibes i bakgrunden. Skönt!

Sting asså, jösses vilken röst och det är en riktigt vältränad 56 åring!

Det jag kunde känna med vissa låtar var att det lät som att en skiva hakade sig och fastnat i samma spår. Han kunde sjunga första strofen i refrängen om och om och om och om och om och om igen. Och det hände i flera låtar. Jag tror att en låt de spelade var det endast tre meningar i. 

Mycket nöjd med kvällen. Merci beaucoup!


 

Kommentarer

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0