Groove baby

Den initiala planen för familjen denna kväll var att se en film (dvd var årets julklapp i vår familj). Men planen ändrades snabbt då vi kom på att vi lånat en karaokemaskin av kusinerna. Vi drog igenom de tre skivor med låtar vi hade fått låna - vissa låtar ok (James Blunt, Rihanna och Gnarls Barkley) men de flest inte alls ok (höjden av denna lista Boten Anna). När vi bränt igenom alla låtar minst en gång gick vi över till att köra vår alldeles egen lilla parodi på Idol. Det är ju inte svårt.

Sen var det dags att spela föräldrarnas gamla LP-skivor. Fan vad jag ville vara ung på 70-talet. Lyssnade på grupper som jag aldrig hört talas om och grupper som alla hört talas om. Vi gick från Barry White till Led Zeppelin och Jimi Hendrix med en massa groove däremellan. Leon Russell, Osibisa, Ed Burdon, 5th Dimension, Lionel Richie ( jag insistera), Neil Young, The Doors, Car Wash, Jesus Christ Superstar, John Lee Hooker. Ja, många skivbyten blev det. Det är så skönt att se päronen digga till deras musik, spela grym luftgitarr och gunga järnet. Och med gamla LP-skivor låter det så härligt. Det sprakar precis som när lägger in ny ved i brasan.

Har jag sagt att jag älskar musik :-)
Läste ett citat nånstans att
"music is what feelings sound like."

Och med det säger jag godnatt



Kommentarer
Postat av: Tyra i Vaxholm

Tack för en trevlig kväll! Nu hoppar jag i plurret med mitt nya fina blubblubblub - tub tub tub. Kram

2007-12-27 @ 19:13:36
URL: http://waxholm.blogspot.com
Postat av: Linn

Vad härligt det låter!

Vi får se till att groova mkt framöver!!
Kram

2007-12-27 @ 19:51:15
URL: http://www.lbess.blogg.se

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0