Weekend with friends


I fredags blev det goda viner, godare ostar och det godaste sällskapet. En toppenkväll helt enkelt!

Blev lite trött i huvudet dagen efter men det var bara att ladda om. Blev bjuden på en utsökt middag i lördags hemma hos Pinan. Hon körde glöggtema hela kvällen och inledde den med en glöggdrink beståendes av vodka, glögg och lime. Frisk drink att rekommendera.

Meny

Förrätt: skivad fänkål med färska fikon, getost och en honungsdressing

Varmrätt: Glögggryta med ris och sallad

Efterrätt: Kladdkaka med After Eight och Passionsfruktsgrädde

Utsökt som sagt.

Söndag var det adventsmys hemma hos Helle. Det var mysigt med adventsmys! Julmustpremiär blev det, och det är stort för en julmustoholic som jag.

Skön helg med polarna helt enkelt. Och äntligen är julnedräkningen igång. Jag har tänt första ljuset i min nyinköpta adventsljusstake och hängt upp min lysande snöboll i fönstret. Bring it on!


image49




Kommentarer

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0