Blood Diamond



Kvällens film blev Blood Diamond. Den handlar om diamanthandel i Sierra Leone och hur den gör rika människor rikare och hur det försörjer krig.

Vad kan jag säga om den filmen. Jag vet inte. Kan jag säga att den var bra., ja det tyckte jag. Kan jag säga att den var hemsk, ja det tyckte jag. En bra film om hemska öden. Vilka öden - svårt att greppa, så långt ifrån min verklighet.

Jag tycker att DiCaprio har gjort en del bra filmer. Diggar honom i The aviator såväl som i denna. Det enda jag störde mig på var hans accent. Inte klockren.




Kommentarer
Postat av: Emilie

Håller fullständigt med! Men sydafrikanska dialekter låter aldrig bra! Jag tyckte den var lite för lång bara.. för mycket tjafs i mitten. Ska titta på en lägenhet ikväll och den där jättenice-a imorgon! Vilken födelsedagspresent det vore! Call me soon!

2007-07-19 @ 10:22:23

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0