Everything à la Chicken


Kan man föräta sig på kyckling. Det är så gott, och kan göras på så många olika sätt. Igår gjorde jag en underbar thaigryta med kyckling. Var och botanisera mig i den asiatiska mataffären på fleminggatan häormdagen och grytan blev resultatet. Jag känner mig verkligen som en rookie i den affären. Ja, jag vet vad jag kan använda tamarind, citrongräs och annat till men det finns så enormt mycket spännande saker där inne som jag inte har någon som helst aning om hur jag ska använda mig av. Someone care to teach me?

Jag tror att det blir kyckling idag igen. Caesarsallad med kyckling - passar när det är så varm och underbart ute. Bäst är det ju om man får ett glas kallt vitt vin till men det funkar ju INTE med mitt nya liv.

To the kitchen!



Kommentarer

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0