"Had you behaved in a more gentleman-like manner"


Pride and Prejudice - har jag precis sett, för kanske hmmmm 7e gången. Inte den långa BBC versionen för den har jag sett betydligt fler än 7 gånger utan den andra, med Keira Knightly i huvudrollen. Underbar! Och nu har jag inhandlat den på DVD, så det lär bli fler än 7 gånger.

Första gången jag såg den tyckte jag inte alls om den. Men det tror jag berodde på att BBC versionen var så inpräntad i min hjärna. Men den här är väldigt vacker. Vacker musik, vackra scener, vackert landskap.

Jag är en hopplös romantiker - jag erkänner det. Sinnesstämningen jag befinner mig i efter en sådan film är härlig. Precis vad jag behövde denna gråa måndagskväll.

(attans, kom ju på att citatet i titeln är ifrån BBC-versionen)



Kommentarer
Postat av: Emilie

Darcy: "What do you recommend to encourage affection?"
Elizabeth Bennet: "Dancing, even if one's partner is barely tolerable"
Loooooooove it! Det dar citatet (aven om det inte ar pa pricken ratt) ar min favorit - girl power! Det ar sa lustigt att varken du eller jag tyckte om den forsta gangen vi sag den. Nu har jag soundtracket ocksa och det tror jag du ocksa skulle gilla aven om det ar klassisk musik... Tar med mig det, Miss Potter, A Good Year nasta vecka!
Jag tittade stolt pa min dvd samling igar nar jag packade upp :) A lot of nice men and movie moments! KRAM!

2007-07-24 @ 13:33:49

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0