Sommarmiddag denna sommarkväll - risotto med tigerräkor

 Ikväll ska jag äta middag uppe under tältet i skuggan. Solen har äntligen visat sitt ansikte och det är så varmt och skönt ute. Jag fick lite vitt vin över igår så jag tänkte göra en risotto med citron, persilja och ruccola och till det marinerade tigerräkor på spett. 

Till risotton:

Arborioris
1 liter buljong
vitt vin
parmigiano
salt
peppar

persilja och ruccola från trädgården

citronklyftor - vid sidan av

Vad jag ska marinera tigerräkorna i har jag inte bestämt mig för än. Chili brukar ligga hett till.

Mmm är det inte middagsdags snart, så att jag kan få gå ner i köket och leka lite.



Kommentarer

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0