Midsummer madness



Ännu en lyckad midsommar i Vaxholm. Midsommar är en av mina favorithögtider. Bara samlas, äta god mat och ha kul tillsammans.

Detta år fick vi besök av tre tyskar, som fick lära sig vad midsommar är. Oh yes indeed!
En av tyskarna var riktigt oroliga till en början.
"Somebody told me we have to dance like frogs around a penis!"

Styrde upp en fem-kamp. Tycker om att leka på midsommar. Eller, jag tycker om att leka. Mest omtyckta grenen tror jag var skottkärra-slalom. Där en person sitter i skottkärran, med radio hörlurar  på och den som ska köra skottkärran har ögonbindel (eller cyklop med något mörkt i som vi hade). Sen ska de ta sig igenom en slalombana på gräsmattan. Skoj!
Andra grenar var:
* String Thing - äta godissnöre från tvättlinan utan att använda händer - some ugly faces!
* Alkoholkoll - fem olika sorters mörk starksprit och man ska gissa vilken som är vilken
* Luftgevärsskytte
* Sing as if no one is watching - Gissa artisten - komma på låtar av olika artister  (snott från Sing-along på tv) :-)


Jag plockade 7 blommor, men råkade lägga dem under min systers kudde istället - så inte blev det några ljuva drömmar här inte.



Kommentarer
Postat av: Helene

Du hittade mig!! TACK för ditt inlägg!! och TACK för midsommar. vi hörs, kram

2007-06-24 @ 15:40:57
Postat av: Tyra i Vaxholm

Jag undrade vad det var för torrttjafs under min kudde.

2007-06-25 @ 19:51:32
URL: http://waxholm.blogspot.com

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0