En gammal och en ny

I helgen blev det två filmer. I lördags var jag på bio och såg The Kingdom med bland annat Jamie Foxx och Jennifer Garner. Den handlar om ett FBI team som skickas över till Saudiarabien efter att det begåtts ett terrordåd på en amerikansk militärförläggning. Detta team ska samarbeta med saudi-säkerhetsmyndigheter och försöka lösa fallet. Tror ni de lyckas? Thats for me to know and for you to find out.

Jag tyckte om filmen. Den har några klockrena repliker som lättar upp stämningen hos filmens seriösa tema. Men inte komedi som så att filmen tappar på det och blir löjlig utan bara sköna formuleringar.


---


För att avrunda en skön söndag tog jag fram Forrest Gump. Jag har enbart sett den en gång förut och det var i princip då den kom ut. Alltså ett bra tag sen. Men jag kände för att bädda ner mig i soffan, tända lite ljus och leva någon annans händelserika liv i några timmar. Perfekt filmval!





Kommentarer
Postat av: Emilie

Har du bara sett Gump en gång!?!?!?!?! Shocking! Den är ju så fin... Jag älskar hur den bara flyter på, den blir ju aldrig långtråkig! Måste nog se om den igen snart om inte nåt liknande kommer ut på marknaden. Jag såg Big Daddy med Adam Sandler igår (lånade från biblioteket). Usch och fy! Visst har den några fina scener men det är ingen ursäkt att göra en hel film för sjutton. Nåja, I survived.

2007-10-17 @ 08:18:30

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0