In the right mood

Jag kan säga att det var länge sedan jag hade sån julstämning i kroppen så tidigt på året. Idag är det första december och jag är redan laddad. Har inte inhandlat en enda julklapp, men har rätt känsla i kroppen. Jag tror faktiskt att jag har min syster att tacka för det. Hon har inte varit hemma så här års på flera år, då hon fram tills i juni pluggat i England och bara varit hemma precis runt jul. Men nu är hon tillbaks i Sverige och sprider julstämning omkring sig.

Ett exempel:
I förra veckan blev jag uppringd av henne: Jag står här på NKs choklad-avdelning och har kollat in choklad-julkalendrarna, vill du ha en också? Varpå jag svarar självklart, för det har jag inte haft på några år, och jag får därefter de olika motiven på kalendrarna uppmålade för mig per telefon. Jag valde den med tomten i en släde och nu står den i köket. Imorse gick jag upp och fick öppna första luckan. Det var en bild på ett ljus och en liten chokladbit. Undrar vad det är imorgon. Spännande.



Kommentarer

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0