Vadå jultristess?

Läste en artikel i Metro om olika saker man kan hitta på för att bota jultristessen?
Vilken tristess undrar jag då. Julen är en av mina absolut favorithögtider - dels för att man får ge bort julklappar och göra människor glada, dels för den ljuvliga mat men även för att det är en högtid där det finns tid och möjlighet att göra absolut ingenting ett tag. Jag tycker det är skönt att äntligen ha en chans att bara sitta och stirra. Jag vet att det är en konst, för det är inte alla som kan göra ingenting, men det är ju så skönt. Sitta i blå-vita stolen på verandan och bara titta ut genom fönster och fundera på saker och ting. Då man lyckas övervinna rastlösheten och det känns som att hjärtat slår långsammare och tid nästa står stilla. Jag längtar som en tok tills da'n före doppareda'n då jag får låsa om mig på jobbet och ha lite ledig tid framför mig.

Jag avundas inte dem som försöker hinna hem till alla släktingar på tre dagar. Jag vill vara på en plats med lagom mycket folk och bara njuta. I år ska jag fira jul med familjen, pojkvännen och en av mina närmaste vänner. Kan det bli bättre?

Inte långt kvar nu.



Kommentarer
Postat av: Tyra

Nopp!

2008-12-22 @ 13:42:03
URL: http://waxholm.blogspot.com

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0