Movies in the name of love

Imorse på the Voice diskuterades vilka romantiska filmer man borde hyra denna dag i kärlekens tecken. Förslag som När Harry mötte Sally, Notting Hill, Hitch, Pretty Women kom upp. Tog upp samma fråga med chefen på jobbet och hon sa bland annat Borta med Vinden, Den engelska patienten och Brokeback Mountain.

Jag tycker ju om kärleksfilmer och har under dagen funderat på filmer med detta tema som jag skulle rekommendera. Mycket svårt, för det finns så mycket men jag kom fram till följande:

Pride and Prejudice - tycker om både den  BBCs långa version och den senare versionen med Keira Knightley.

The Holiday - Fyra sköna personer vars liv flätas samman. Fyra sköna skådespelare. (Jack Black, Kate Winslet, Cameron Diaz och Jude Law)

The man who cried -  Film  från 2000 med Johnny Depp och Christina Ricci. Ricci spelar en rysk flykting som tar sig till Amerika och blir förälskad i en zigenare som arbetar med hästar.

Love Actually - massa små kärlekshistorier i ett.

Och några romantiska komedier som jag skrattar högt till (härliga repliker att memorera och återanvända):

- Hur man blir av med en kille på 10 dagar
- Hitch (as mentioned above)
- Bridget Jones
- Och så kom Polly


Bara några förslag!
Ha en skön alla hjärtans dag!




Kommentarer
Postat av: emilie

Håller med, håller med, håller med, håller med... I could go on?! Jag tror att det är dags för en lite p&p top up snart. Frågan är bara vilken version?

Hörde musikstycket som Ricci sjunger i filmen på SR Klassiskt häromdagen, såååå vackert! Jag som inte gillar opera, särskilt inte när damerna tjuter, har funnit ett undantag.

2008-02-16 @ 17:34:29

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0