Vaken nattlig timma

Avskyr att vakna vid fyrasnåret på natten och inte bara kunna byta kudde, vända mig om och somna om. Det är under denna timme jag är som mest kritisk mot mig själv. Jag kan vara brutal i mina tankar och är definitivt min egen största kritiker. Det är för det mesta inte positiva tankespår jag väljer utan maler på om sådant som känns otillfredställande och ångestfyllt i mitt liv. Det kan kretsa kring de stora sakerna som jobb, boende, kärlek, vänskap och mål.

Vad är det som gör att det blir så? Inte blir jag mycket klokare, vad jag vet, och inte minns jag de smarta svar och lösningar jag klurat fram. Eller är det så att de ligger sparade någonstans där inne och puttar mig åt något bra håll vid vägval.

I slutet av timmen är jag oftast mättad. Då lyckas jag byta spår och tänka på något eller någon som gör mig glad och jag kan somna om.

Den vakna nattliga timmen kommer inte ofta men det är tröttsamt när det sker. Jag antar att det händer för att det finns ett behov. Det jobbiga är att solen inte skiner då jag vaknar.



Kommentarer

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0