Inte framför barnen

Det hände en liten incident idag på bussen. Jag sitter på bussen och på kliver en välklädd pappa med sina två barn - en dotter på kanske fyra och en son i barnvagn. Jag hör att de ska till Skansen och hur han på ett väldigt pedagogiskt och br asätt försöker förklara det här med att frysa och vara kall. Jag ska kliva av vid Hötorget och samtidigt ska en ganska krallig svartklädd man kliva av. Han muttrar till  pappan:

-Jävla snyltåkare!

Pappa svarar,
ursäkta vad sa du?

Jävla snyltåkare sa jag

Du borde ha en spark i arslet jävla gubbjävel
säger pappan och sparkar honom lite lätt i baken.

Gubben mumlar någonting med bögjävel och pappa svarar med nåt och sen sparkar han honom riktigt ordentligt i baken för att försöka putta ut honom från bussen.

Där lyckades jag ta mig förbi och ut, så jag vet inte hur det hela slutade. Men helt sannslöst hur fort den här pappan blossade upp och nappade på den här dumma kommentaren från puckot. Framför sina barn. Helt oacceptabelt beteende. Var helt chockad då jag  kom av.




Kommentarer
Postat av: Tyra i Vaxholm

Otroligt....hormons again

2008-01-28 @ 19:33:53
URL: http://waxholm.blogspot.com

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0