Jag har förlorat ännu en oskuld


Jag är precis hemkommen från mitt första besök på en persisk restaurang. Vi var och åt på Little Persia på söder. En mezetallrik till förrätt (men det är väl ändå inte hel-persiskt va) och till varmrätt åt jag  Khorosht Badamjan vilket var en gryta med lammkött, auberginer, tomat, lök, kanel och ris. Förrätten var inte så upphetsande men varmrätten var ljuvlig. Fina smaker, köttet föll isär och riset var väldigt mumsigt.

En sak som jag inte gillar i det persiska köket är deras kärlek till mynta. Det är verkligen en krydda jag inte tål. Jo tål gör jag väl, men ogillar skarpt.

Men annars var det gott och jag är villig att ge mig in i den världen igen.

Inte trodde jag att jag skulle förlora en oskuld imorse. 



Kommentarer

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0