Kina i alla former

Aldrig har jag upplevts sån marknadsföring och granskning av ett land som nu inför OS i Kina. Jag minns inte ens var förra sommar OS var och har heller inget minne av att jag har fått se så mycket matlagnings-, rese-, kultur- och politiska program och artiklar med mera om ett tidigare värdland. Jag tycker media har haft Kina feber i ett halvår. Jag undrar vilka fördelar/konsekvenser för Kina detta OS har. Hur och vem det gynnar och missgynnar.

Är ingen stor sportfantast men det ska bli spännande då det dra igång 080808. Denna dag ska även firas av en annan anledning - jag går äntligen på semester. Semestern kommer dock inte spenderas i tv-soffan framför OS utan på havet.



Kommentarer

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0