Lillasysters examen

Var i Brighton förra veckan för att ta del av lillasysterns examensceremoni och fira henne  riktigt ordentligt. Det var jätteskoj. Var bara där i tre dagar med det var fullspäckade dagar med en mängd kulinariska upplevelser.

När vi kom dit stack jag och pappa ner på strandpromenaden för att få i oss en första pint och lite salt&vinegar chips som ett obligatorium när man är i England, medan Emilie åkte och hämta resten av hennes packning efter fem år i England och vår japanska syster Rina.

Den kvällen åt vi middag på en japansk restaurang som hette Oki-Nami. Om jag har förstått det korrekt så betyder det havsvåg. Vi åt den godaste japanska tapas jag någonsin ätit. Det var lax gyoza, pilgrimsmusslor, sashimi, sushi, ostron, tempura och tofu. Ljuvlig middag som sköljdes ner med Kirin, japansk öl. Det var första gången i mitt liv som jag åt ostron. Har alltid tyckt det sett lite halvfarligt ut men det var jättegott. Sån frisk och fin smak.

Systeryster var jättenervös. Vi gjorde oss iordning på hotellrummet. Hon hade en liten svart "Audrey Hepburn" klänning på sig och var drop dead gorgeous.

Själva ceremonin var cirka 3 timmar lång och då fick alla 500 studenter gå upp på scen, ta emot sina diplom och skaka hand med rektorn som var ingen mindre än Lord Richard Attenborough. Jag är så enormt blödig. Jag fick tårar i ögonen vid lunchen innan då jag såg uppklädda examenstagare och stolta föräldrar gå förbi. Jag storgrina när de ropade upp första namnet men skärpte till mig då systeryster klev upp på scen. Hon var så fin med hatt, kappa och allt. Sån underbara stämning i The Dome med mycket stolthet i rummet. Det var underbart och jag var väldigt trött i handflatorna efter allt klappande.

Efter ceremonin gick vi och drack bubbligt på Iguanas som är en av favoriterna i Brighton. Middag blev det på en liten tapas krog som bara hade fyra bord inne och två ut. De har inget kök utan bara en mikro för att värma upp maten. Maten var ljuvlig. De hade en chorizogryta som var out of this world. Måste experimentera hemma. Ja, jag gillar mat!

På kvällen gick vi ut och dansa. Fick till och med ut pappa på klubben Oceana. Mycket rolig dag fylld av leenden.

Jag kommer sakna mina små besök till Brighton, men det är inget som säger att jag inte kan åka dit ändå. Så skön stad.



Systeryster och stolta storasyster



Kommentarer
Postat av: Tyra

Det är ett mirakel! Att ni är mina döttrar, jag är så otroligt stolt! LOOOVE U

2008-08-07 @ 19:27:11
URL: http://waxholm.blogspot.com

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0