Finlandsfärjerapport


Jag har ju inte berättat hur det var på min lilla trip på Östersjön.

Jag och M hade laddat för att festa lite och dansa. Jag har inte dansat på jättelänge. Satt nere i hytten ett tag först och gick upp till baren någon gång vid midnatt. Jag var riktigt sugen på att dansa. Båten har två dansgolv och på den ena var det livemusik och det dansades "skåpdans". När vi kom dit spelade bandet Living next door to Alice vilket är en av det värsta låtarna som någonsin skapats. Ryser i hela kroppen bara jag tänker på den. Vi konstaterade ganska snabbt att vi skulle testa det andra stället istället. När vi kom dit var det ganska tomt och på dansgolvet stod två 15-åringar och dansade. Där var barnen till alla de som hängde på det andra dansgolvet. Vilken flopp. Vi drack några drinkar där men sen insåg vi nog båda att det  var nog trevligast i hytten.

Egentligen förstår jag inte hur de kan låta 15-åringar hänga i en sån miljö. Vid sidan av dansgolvet står män och kollar på småtjejerna som dansar. Vid ett bord har en stor, svartklädd man med hästsvans däckat i sin stol, med handen fortfarande kring sitt glas på bordet. I stolen brevid sitter hans polare lika däckad.

När vi gick och käkade lunch nästa dag, satt en del fortfarande i baren och drack öl. Jag pallar verkligen inte riktigt fulla människor.

Vi åt en helt sagolik mexikansk mega burgare med mangosalsa och getost till lunch och sen softade vi lite ute på däck. Skönt att inandas havsluften. Fick mig att längta efter segling! Underbart väder!

Fick möjlighet att fylla på spritskåpet lite inför sommaren!

Det var riktigt skönt att komma bort lite, även om det bara var ett dygn. Och jag har inte gett upp hoppet helt när det gäller finlandskryssningar, så jag ska testa igen. Kanske bara en annan färja nästa gång.



Kommentarer
Postat av: Tyra

Tror du att det hjälper att byte båt?...Daaaa noo wejschåsej. Puss på dej min älskling. Ni hade i alla fall tur med vädret.

2008-06-08 @ 16:15:36
URL: http://tyras-greenhouse.blogspot.com

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0