Väntrumsmardröm

Söndags eftermiddag spenderade jag på St Eriks ögonsjukhus, på akutmottagningen. Inget fel på mig utan jag var där som trevligt sällskap. Men så här i efterhand kanske jag inte var så trevlig hela tiden, jag och väntrum går inte riktigt ihop har jag märkt.

Väntrum är inte skoj nånstans, men det finns saker man kan göra för att göra det trevligare. Bland annat att ha en TV på väggen att titta på. Det hade de på St Erik MEN det är även viktigt att det visas något som förbättrar stämningen och humöret hos folket eller åtminstone ett neutralt program. De hade på SVT och Essa Pekkas hyllningskonsert !!!!!!!! Opera i ett väntrum. Jag höll på att få spader. Som tur var så tar alla program slut och även det. Äntligen tänker jag, vad kan de bjuda på nu. SÖNDAGSANDAKTEN, kom igen, nån håller på att försöka ta livet av mig.

Vi satt där och väntade i fyra och en halv timme, bara för att få höra sjuksköterskan berätta för oss att det inte var någon fara med ögat, och att vi skulle få vänta 5 timmar till för att få träffa läkaren. Suck, sa vi och gick!



Kommentarer

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0