Tequila Bandera


På valborgsmässoafton träffade jag en kille som hade bott i Mexiko. Vi började prata tequila och han sa att det bästa sättet att dricka tequila är "alla bandera". Tequila Bandera består av en shot tomatjuice (kryddad), en shot tequila och en shot limejuice. Färgerna på shotsen är de samma som de i den mexikanska flaggan. De ska drickas i den ovannämnda ordningen.

Jag blev väldigt nyfiken på det hela och igår fick jag möjlighet att testa det. Yummy, yummy in my tummy! Jag som inte ens är speciellt förtjust i tequila (druckit för mycket en gång för länge sedan på Dalarö) eller tomatjuice för den delen tyckte att det var jättegott. Try it!

Salute!





Kommentarer

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0