Jag kan laga nyttigare mat

I veckan kom min Supermario hem med måltidsersättningspulver som han tyckte skulle vara bra för att han vill bli lättare. Jag sparkade bakut. Helt emot dem och tror skarpt på att det är bättre att sträva efter att på lång sikt ändra sin kost och göra den nyttigare. Så nu är det nyttigare mat som gäller. Igår, då jag var tokbakis efter en väldigt lyckad Halloweenfest, blev det ingen bakispizza eller kebabrulle. Det blev thaibiffsallad som är en riktigt favorit. Och det måste vara nyttigare.

Hur gör jag thaibiffsallad?
Steker var sin biff (nötkött), inte för länge om jag får välja, jag gillar den medium-rare. Skivar upp den i ca 5mm tjocka skivor och lägger den på en bädd av olika salladsblad och gröna grönsaker. Igår hade jag krispsallad, en påse blandsallad, sockerärtor, vårlök och ärtskott. På detta häller jag en dressing gjord på - lime, soja, sweet chili, fishsauce och skivade kumquater.

Det gick hem. Vägen till mannens hjärta..... inte är det genom måltidsersättningspulver i alla fall.



Kommentarer

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0