Praha-Prag-Prague


Nu är vi tillbaks efter en helskön helg i Prag. Varken jag eller Super M har varit där tidigare. Vi var långt ifrån ensamma där, det var proppfullt överallt - massor av italienare och asiater.

Jösses vad vi har gått och gått och gått och gått. Det regnade första dagen men på söndagen tittade solen fram. När vi tittar igenom bilderna syns verkligen klara kontraster mellan lördag och söndag. Prag ska ses i solsken. Så vackra byggnader överallt. Har fått frågan vad som var bäst - allt!

Vi anlände ganska sent på fredagen, vid 7-tiden. Så det var bara raka vägen till hotellet för att dumpa packningen och bege sig ut på stan. Vi hittade en italiensk restaurang Ambiente som lagade gudomlig mat. Jag vet, varför åt vi inte tjeckisk mat, men det fanns nästa fler italienska än tjeckiska restauranger. Frånsett den måltiden har det inte varit några kulinariska wow. Helt ok mat.

Och jösses vad vi har gått och gått och gått. På söndagseftermiddagen när vi kom tillbaka till hotellet efter en heldag på stan däckade vi båda två på tre sekunder och sov i en och en halv timme. Ren utmattning! Super M trodde att det skulle vara en lätt match att traska upp till Pragborgen, men erkände halvvägs dit att han kanske hade haft fel. Det var dock värt mödan för väl uppe på toppen väntade en vacker utsikt, en lång lunch och en Krusovice öl.

Det var vår första resa utomlands tillsammans. När jag kom hem ville jag börja leta nästa weekend resemål direkt. Vi bokade hotellet genom hotels.com och vi var väldigt nöjda, sen vet jag inte om jag är så förtjust i Ryanair.

Men förtjust i Prag blev jag.





Kommentarer
Postat av: tyra

Ahhh... jösses vilka fina bilder. Va duktig du är Mario. Snyggt collage Nica.stor kram från Mousch

2008-11-12 @ 15:29:04
URL: http://waxholm.blogspot.com

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0