Näsan i boken


Imorse när jag kom ut på gatan på väg ner till tunnelbanan njöt jag ordentligt av att det äntligen börjar bli varmare och att idag skulle Neil och Ellie äntligen få varandra. Jag har faktiskt lyckats lite smått med att komma igång med läsandet och klämt tre böcker på den senaste tiden. Jag är ju en obotlig romantiker à la Jane Austen och försöker hitta sådana böcker. Den senaste jag läst hette En liten hattaffär på hörnet och anledning till att jag tog tag i den var den turkosa hatten och den snirkliga gulddekorationen på bokens framsidan. En söt liten bok som jag läst på väg till och från jobbet. Och i morse visste jag att jag bara hade 20 sidor kvar och att på de sidorna skulle Ellie och Neil äntligen få varandra. Det har jag ju vetat sedan början, men det är färden och alla svängar som är mysig.

Det som jag har upptäckt är hur skönt det är att stoppa näsan i boken på tunnelbanan och bussen. Så slipper jag se alla människor och höra små delar av konversationer. Ibland är även det en rolig sysselsättning, men det är avslappnande att ha boken med sig. Jag hoppas att min entusiasm håller i sig. Boken innan hattaffären var Vindens skugga av Carlos Ruis Zafón. Den innehåller både kärlek och spänning och kan varmt rekommenderas. Nästa bok är Kajsa Ingemarssons Små citroner gula.



Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha, jag med :) Men tuvär så fick jag inte med alla filmerna!! Men de är bra ändå :)

2009-04-24 @ 10:51:04
URL: http://mammasofia.blogg.se/

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0