Titti

I förra veckan skulle min farmor, Titti, fyllt 80 år. Hon lämnade oss hastigt för över 20 år sedan. Jag saknar henne och önskar att jag fått lära känna henne bättre. Har tänkt på henne extra mycket den senaste veckan. I söndags var jag och Super M ute hos mina föräldrar som bor i det hus där farmor och farfar bodde. Där finns farmor överallt, och framförallt i den skog som  omsluter huset. Så i söndags drog jag med Super M, som var motvillig till en början, ut i skogen för att få träffa farmor.  Vi plockade blåbär och kantareller. Vi lyfte på samma grangrenar för att hitta kantareller som jag gjort med farmor, och gick till samma hemliga ställen. En näve fick vi ihop. Över en timme var vi ute och lufsade och det var så skönt. Till och med Super M tyckte om det. Jag går i skogen alldeles för sällan nuförtiden.



wildlifegarden.se/fagelsidor/sadesarla.html



Kommentarer

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0