Alla hjärtans dag efter fredagen den 13:e

Jag har varit i känslomässig obalans hela veckan. Några negativa händelser i min omgivning har lärt mig ett och annat om mig själv. Jag var lite orolig inför fredagen den 13e eftersom veckan hade varit skit, men jag överlevde.

Den började med mycket glädje. Min syster sov hos mig efter att ha varit ute och käkat middag med vår gemensamma vän dagen innan. Vi började prata om klassisk musik och hon har tidigare berättat att om hon skulle upptäcka att någon symfoniorkester världen över skulle spela hennes favoritstycke så skulle hon köpa flyg- och konsertbiljett på en gång. Vi gick senare in på Konserthusets hemsida, jag var ju lite laddad efter min kulturella helg förra helgen.  Där upptäckte hon att hennes stycke ska framföras i Stockholm. Ni skulle ha sett henne. Vilket leende och segerdans. Biljetterna är bokade, så den 12 juni smäller det. Visst blir man glad när lillasyster är glad. Jag har ingen musik som jag känner för så mycket som hon gör för detta, och då älskar jag musik.

Dagen fortlöpte utan problem, alla uppdrag på jobbet gick bra och jag fick ordning på skrivbordet. Jag somnad sött i soffan efter god mat i gott sällskap. Skönt att vi överlevde för jag är ju lite Superstitious (jag hör Stevie Wonder sjunga).

Och då var vi framme vid den 14e februari, Alla hjärtans dag, så idag blir det massor med kärlek! Sitter och väntar på Super M som pysslar med sin hemliga frukost. Have a lovely day folks! Lots of love to y'all.



Kommentarer

Kommentera här:

Namn: (don't be a stranger)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0